חיפשתי לצאת למסלול הליכה קצרצר באירופה באפריל ביחד עם האחיין שלי גיל (בן 18).

רצינו מסלול בין כפרים שלווים, עם נופי הרים ומים - הרבה מים. שנינו סולדים מחום ולא חוששים מקור ומגשם. חיפשנו שביל ירוק מאוד, נוף של פסגות, רצוי מושלגות, ואווירה... אירופאית ״קלאסית״.

אפריל הוא חודש בעייתי. מסלולים אלפיניים לא באים בחשבון - עדיין מושלג ובקתות ההרים סגורות. חיפשתי מסלול נמוך - אבל כזה שעדיין ייתן לנו את נופי ההרים שאני כל כך אוהבת ורציתי ״להראות״ לגיל.

בגלל שמספר הימים שעמדו לרשותנו היה מועט, חיפשתי מסלול שהגישה אליו, משדה התעופה, נוחה. ובנוסף, חיפשתי לבלות מעט זמן בעיר אירופאית קטנה לסיום.

דרישות די פשוטות, אחרי הכל ;-)

הכפר היפה Sisikon

בשיטוטי ברשת נתקלתי בדיווח הזה אודות מקטע הליכה מתוך שביל שמקיף את אגם לוצרן העצום.
הדיווח הדליק אצלי ניצוץ, ואחרי שחפרתי קצת והתאמתי את המסלול לצרכינו, מגבלותינו ורצונותינו - הצגתי את התכנית בפני גיל שהתלהב מאוד.

הפור נפל: Switzerland here we come.
אין יותר קלאסי משוויץ...

מזרקה פרחונית במיוחד בעיר ציריך

השביל שמקיף את אגם לוצרן מתאים מאוד לדרישות שלנו.
מדובר בשביל נמוך (קרוב ל- 900מ׳ גובה בשיא במקטע שבחרנו). מסודר מאוד. נגיש מאוד. ניתן להליכה בנוחות ברוב חודשי השנה (~ בין אפריל לסוף אוקטובר).
עוברים בכל מקטע בעיירות וכפרים ציוריים. הסביבה משתנה בין כפרית לעירונית ״קלה״.
האגם מוקף בצוקים ובהרים שבאפריל פסגותיהן עדיין מעוטרות בשלג. ובין הצוקים, ההרים והכפרים: כרי דשא ירוקים, שפע נחלים, מפלונים וכמובן מי האגם הכחולים.

הכפר Beckenried

בתחילת אוקטובר הזמנתי כרטיסי טיסה.
כמה ימים אחר כך נפער בור שחור עצום בלב של המדינה הקטנה שלנו. בור שנותר פתוח גם כשחלפו החודשים ואפריל הגיע ואיתו תאריך הטיול שלנו.
ברגשות מעורבים, אך עם הרבה התלהבות, עלינו לטיסה.

תכנית פעולה:
יום #1 - נחיתה בציריך לקראת צהריים ובילוי קצר בעיר. נסיעת רכבת ל- Brunnen.
יום #2 - הליכה מ- Brunnen לעיר הקטנה Altdorf.
יום #3 - הליכה מ- Altdorf לכפר Seelisberg
יום #4 - הליכה מסיליסברג ל- Beckenried ומעבורת לעיר לוצרן.
יום #5 - לוצרן.
יום #6 - רכבת מוקדמת לציריך וטיסה לקראת צהריים לארץ.