עזבתי את בית ההארחה שלי בכפר Minfford, אחרי ארוחת בוקר מאוד צנועה, בשעה 7:30 בבוקר. בחוץ היה אפור מאוד ועדיין די חשוך וגם קר.

צעדי את 2 הק״מ לאורך הכביש בחזרה לעיירה Penrhyndeudraeth (לא, אתם לא אמורים להצליח לבטא את זה. אי אפשר) ואז עשיתי את דרכי, בכיוון צפון-מזרח, תחילה ברחובות העיירה והלאה – בשדות ובהמשך בתוך או לצד יער.

הדרך היתה נעימה, נוחה וקלה לניווט.

היישוב הזעיר הראשון – Rhydd – היה שקט ושלו להפליא.

המשכתי הלאה – בכיוון צפון/צפון-מערב, על שביל דרך שדות ומבני חווה – ואח״כ לאורך כביש מישני שקט ונטוש לגמרי, לכיוון הישוב הבא – Croesor.

ההליכה לאורך הכביש לא היתה קלה בכלל – עם עליות וירידות בשיפועים משמעותיים רוב הזמן, אבל הנופים במקטע הזה היו פתוחים ונפלאים!

הראות היתה טובה יותר בד״כ היום מאשר בימים הקודמים.

גם הישוב Croesor הוא זעיר ושקט והוא נהנה ממיקום נפלא.

טיפסתי במעלה הכביש שחוצה את היישוב בשיפוע ניכר ונכנסתי שוב ליער.

בקצה היישוב ממש בכניסה ליער היפה עצרתי להפסקה די ארוכה במיקום אידאלי על גדר אבן נמוכה לצד נחלון דקיק.

אחרי מקטע קצר ומקסים ביער מכוסה טחב בשביל מצוין הגחתי שוב לשטח פתוח.

השביל פונה פה מערבה והוא במגמת ירידה.

במקטע הבא, בכיוון הישוב הבא – Nantmor, השביל (ברור וטוב רוב הזמן; מעט בוצי פה ושם) עובר בשטח די פראי בנופים ממש מלהיבים עם הרבה הרים באופק.

פעמיים או שלוש במהלך המקטע אני עוברת בדיוק מתחת לענן קטן שמחליט להמטיר עלי גשם קל, למשך פרק זמן קצר, אבל בסה״כ מזג האוויר מצוין וסוף סוף אני רואה, גם למרחוק, הרים שאינם מכוסים בענן.

ב- Nantmor השביל משתנה פתאום אחרי השלווה המוחלטת של הבוקר. אני צועדת לצד כמה כבישים, מעל פסי רכבת, דרך מגרש חנייה…

אבל מהר מאוד אני מגיעה לגשר אבן – Pont Aberglaslyn – מעל לנהר השוצף Afon Glaslyn.

כביש צר – A498 – שהתנועה בו עירה יחסית מלווה את הנהר מצד שמאל שלו (הגדה המערבית). אבל אני פונה לקטע הליכה מלהיב במיוחד – לאורך הגדה המזרחית של הנהר המשגע.

השביל מתפתל צפונה, בגבהים שונים מעל למים, בין העצים. הדרך סלעית וצרה לעיתים אבל לא מסובכת בשום שלב. יש כמה מפלונים גועשים והנהר זורם בהמון מרץ.

ככל שאני מתקדמת צפונה לאורך הנהר אני פוגשת יותר ויותר מטיילים (אחרי שעד Nantmor לא פגשתי אדם).

לבסוף אני חוצה את הנהר ע״ג גשר וצועדת לכיוון הכפר Beddgellert במקטע קצרצר אחרון לצד שדה ירוק כשהנחל עכשיו מימיני.

אני זוכה למטח אחרון של גשם, שנמשך רק 2-3 דקות, רגע לפני ההגעה ובדיוק כשאני שוב בשטח פתוח.

הכפר זעיר ותיירותי אבל מקסים לגמרי. הוא עטוף בהרים ומלא חן עם בתי אבן חומים והנהר היפה שזורם בינהם וחנויות בוטיק ובתי קפה.

התכוונתי לגמרי להמשיך עוד קצת הלאה – לאכסנייה שנמצאת, אם אני זוכרת נכון, כ- 5 ק״מ הלאה, לצד אגם.

אבל מכיוון שהיתה שעת צהרים כשהגעתי (בערך ב- 1), התיישבתי בבית קפה קטנטן ומתוק עם קפה מצוין (״The Real Coffee Shope״ ממש במרכז הכפר, קרוב לגשר האבן היפה).

ובזמן שישבתי שם פיתחתי חיבה עזה ל- Beddgelert וחוסר רצון מוחלט לעזוב את המקום הזה היום…

היה לי יום קליל אבל מצוין אז אולי די?

אחרי הפסקה ארוכה ניגשתי ל  Prince Llewelyn Hotel – ולקחתי לי חדר מעל הפאב (יקר בהתאם למיקום התיירותי).

החדר שלי היה קצת מיושן אבל בסה״כ נוח והוא השקיף ממש על הנהר ומרכז הכפר; אחרי התארגנות ארוכה מאוד שכללה אמבטיית קצף (!!!!!!) ריחנית, יצאתי שוב להסתובב קצת בחוץ עד שהתחיל גשם שהבריח אותי פנימה.

הפאב היפה של המלון הזה מצטיין באווירה ידידותית ונעימה במיוחד – וגם האוכל שם היה טעים מאוד. זה היה סיום באמת נפלא ליום הליכה מאוד מוצלח.

בסה״כ צעדתי היום כ- 17 ק״מ והפרשי הגבהים היו די זניחים (אם כי בהחלט לא מדובר על דרך שטוחה). זה היה מקטע קליל ומאוד מגוון.