הבוקר שלי התחיל בנסיעת אוטובוס ל- Padstaw במטרה להמשיך ללכת בשביל מהנקודה בה הפסקתי.

למרבה הצער, מזג האוויר ממשיך להיות גשום וסוער גם הבוקר. גשם, רוח ודי קר.

אני מטפסת על הגבעה הירוקה מאוד ופרחונית מאוד מצפון לנמל של Padstaw. לפני יומיים, במזג אוויר שימשי, זה נראה כך:

אבל הבוקר אני צועדת בתוך ענן… וגם כשלא ממש יורד גשם – האוויר ספוג במים. אני צועדת כל היום עם תרמיל עטוף בכיסוי גשם ומעיל גשם (כולל כובע על הראש) ומתחת לובשת גופייה ארוכה. מכיוון שאני לא אוהבת ללכת עם מכנס גשם, מכנס הטיולים הדקיק שלי נרטב ומתייבש לסרוגין – תודות לרוח החזקה.

השביל היום חוצה אין ספור כבישים צדדיים ושבילים אחרים שמובילים לנקודות יישוב זעירות שמפוזרות על הגבעות הירוקות, אבל הוא עדיין שלו ויפה מאוד (פרחוני כבר אמרתי?!?).

מעט צפונית ל- Padstaw אני משקיפה על רצועת חוף חולית גדולה – גם מתוך הענן זהו מראה יפה מאוד שחוזר על עצמו כמה פעמים במהלך היום, כאשר בין המקטעים הצוקיים/סלעיים מסתתרים די הרבה מפרצים חוליים רחבים ויפים מאוד. השביל הוא ברובו מעל לחוף אבל פה ושם הוא יורד אל החול ונמשך כברת דרך בצמוד למים.

אני מקיפה את לשון היבשה שבקצה שלה Stepper Point וממשיכה וחולפת על פני Trevone ו- Harlyn (שניים מהישובים הקטנים שבתיהם קרובים לחוף ולשביל), מקיפה עוד לשון יבשה ב- Trevose Head ופונה שם דרומה – עד ל- Treyarnon Bay.

זה בוקר של הליכה קלילה ומהנה מאוד למרות מזג האוויר האפור, הרטיבות באוויר והרוחות החזקות שלא מרפות. אבל כשאני מגיעה ל- Treyarnon Bay מתחיל מבול.

השעה היא 13:45, אני נמלטת לחמימות של Treyarnon Bay YHA. האכסניה ממוקמת ממש בצמוד לשביל – מול החוף החולי הרחב, ויש לה בית קפה בקומה הראשונה.

הישוב קטן ושקט. אין פה ממש מרכז כפר מובהק, אלא יותר אסופה של בתים שמפוזרים על הגבעות מעל למים.

גם עכשיו, בגשם, יש כמה גולשים אמיצים בודדים בתוך המים – שמנסים לתפוס את הגל המושלם.

אני יושבת בבית הקפה, אוכלת ושותה ומתחממת.

לאט, לאט מתאספים פה כמה וכמה מטיילים עם תרמילים גדולים, בנוסף למטיילי יום שהגיעו לבית הקפה.

בשעה 3, כאשר בחוץ עדיין גשם, אני שואלת אם אוכל להשאר כאן הלילה. למזלי הרב יש מקום באכסנייה ואני זוכה למיטה בחדר דורמיטורי עם עוד 3 בנות (החדר מתאים ל- 6) תמורת 10 פאונד בלבד!

אחה”צ בית הקפה של האכסניה נסגר. מטיילי היום נעלמים ובאכסנייה נשארים רק האורחים שלנים כאן הלילה. היום יום שני, ה- 31 למאי, וסוף-סוף הסתיימה חופשת בית הספר שלה קדם bank holiday, אחרי שבוע עמוס – על השביל ובמקומות הלינה, התפוסה היום היא חלקית מאוד ומבחינתי זה כמובן מצוין.

שתיים מבין 3 הבנות שאיתי בחדר ועוד ארבעה מהאורחים האחרים – הולכים את ה- SWCP! סוף-סוף אני זוכה לפגוש הייקרים אחרים שהולכים את השביל “שלי”. אמנם, כמוני, אף אחד מהם לא הולך את המסלול במלואו – כל אחד/אחת והתכנית/המקטע שלה/שלו – אבל בתום 12 ימים על השביל, שבהם הוואי-שביל כל כך חסר לי – אני סוף-סוף זוכה לשבת אחה”צ ובערב עם הייקרים “כמוני” (כולם אנגלים). כצפוי אנחנו “עסוקים” בהחלפת רשמים, חוויות, תכניות ומידע.

ביחד עם המיקום המושלם של האכסנייה, ה- facilities הטובים והחביבות של הצוות (כרגיל! זה מאפיין את כל האכסניות של רשת ה- YHA לפי הנסיון שלי) – זה הופך את השהות שלי במקום למהנה במיוחד.

נק' התחלה: Padstaw.

נק' סיום: Treyarnon Bay.

מרחק משוער: כ- 20 ק”מ.

לינה: YHA Treyarnon Bay.

סיכום מסלול: שילוב של קו חוף צוקי עם מפרצים חוליים; נקודות ישוב זעירות קרובות לחוף. יום טוב מאוד וממש לא קשה.